dag6: Berätta om min klass

2012-12-21
16:27:46
6:an
7:an
 
Haha, jaa. Vad ska man säga? Vi är 23 i klassen, dock har ju en hemundervisning så det blir 22. 
11 killar och 10 tjejer, + hon med hemundervisning men henne behöver jag inte prata om. 
 
När jag gick i 5an hade jag och min gamla klass gått i samma klass i 6 år, vi kände varandra och kunde allt om varandra. Jag ville absolut inte att klasserna skulle splittrad - men det gjorde dom. Vi började på en helt ny skola i 6an, allt var nytt. Att träffa nya klassen var pirrigt, men samtidigt kul. Nu går jag i 7an och med en ny klass och det känns så mkt bättre, har lärt känna massa nya människor och det känns som att alla vi känner varandra bättre nu, på 1 och en halv termin än vad jag gjorde med min förra klass på 6 år. 
 
Vi kan vara bråkiga,jobbiga, pratiga och helt konstiga rätt ofta. Vi kallar oss själva för "särklassen" haha.  
Jag trivs i min klass, vi är som en enda stor familj som jag tillbringar halva mina dagar med, och vi kan ha så jäkla roligt tillsammans. Helt klart bästa klassen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0