hur gör jag?

2013-02-20
22:04:00
Tack, vad glad jag blir!
 
 
Jag är självklart missnöjd över vissa saker på mig som de allra flesta personer är såklart. Som tillexempel mina ögon som inte ser ut som de andras, eller att min näsa ser lite konstig ut. Men jag kan ju även säga att jag är rätt nöjd över mig själv och det tycker jag att alla borde vara!
 
Hur gör jag? "Det är inte lätt att vara sig själv när världen är full av perfektion"- är ett motto som stämmer in väldigt bra tycker jag. Det gäller att hitta rätt vänner och våga säga nej till saker man känns fel. Jag har mina äkta vänner som tycker om mig som den jag är, det är en stor del till att våga vara sig själv - ha bra vänner som accepterar en för den man är, annars kan det ju vara lite svårt. Men jag kan säga såhär Jag står hellre ensam som den jag är än att ha vänner och vara någon jag inte är. 
 
Tips: 

Gemför dig aldrig med dina vänner
- Visst kan man ofta tänka att man vill vara i sina vänners skor. Att få den och den killen och ha det "perfekta" utseendet medans kompisen tycker precis tvärtom. Eller att hela tiden tänka "hon förtjänar inte en sån ful vän som mig, vad ser hon hos mig egentligen?" Sluta, bara sluta! Killen kommer att komma till dig också en dag. Och när det gäller kompisarna, ja, om det verkligen är äkta vänner så skulle dem inte bry sig vilken stil du har på kläderna, vilken frisyr du har eller hur du ser ut överhuvud taget. Det är ju vän med dig för att just du är DU och om du hela tiden låtsas vara någon annan så vet dom ju egentligen aldrig vem du är egentligen, ellerhur? 
 
Titta dig själv i spegeln och tänk "jag är bra precis som jag är"
- För det är du. Tänk att det är BARA du i hela världen som ser ut som exakt DIG. Och det finns ju inga som ser EXAKT lika dana ut, inte ens eneggs tvillingar? Vi alla har någonting som gör oss så speciella. Om du har komplex över din näsa tillexempel, tänk då inte på hur ful den är. Tänk istället på att det är just du, bara du i hela världen som har den näsan och det är en del av dig. Och det är en del av dig som gör dig så speciell. 
 
Våga säga nej till saker som känns fel
- Du ska aldrig, aldrig gå med på saker om du själv inte vill det och om det känns fel. Du ska alltid göra det som känns rätt för dig och du själv ska må bra. Och om dina vänner skulle försöka tvinga dig till nånting så är det absolut inga bra vänner. Bra vänner är vänner som accepterar dig och dina val som dem är. Ett nej är ett nej och det lär accepteras. Det är DU som lever ditt liv och du gör precis vad du vill med det, låt aldrig någon klanka ner dig eller försöka övertala dig om saker du inte vill. Gör alltid det som känns rätt för dig. Och kom ihåg, om du vågat sagt nej till en sak du vet är fel så ska du absolut inte känna dig som en "fegis" Utan istället vara stolt över dig själv över att du stod emot! 
 
Våga vara annorlunda
- Det är huuur tråkigt somhelst om alla skulle komma med lika kläder, lika smycken och lika hårstilar. Våga sticka ut och klä dig som du själv vill! Våga vara lite annorlunda, för vem bestämmer egentligen över vad som är snyggt och fult? Alla har olika smaker och så är det bara. Huvudsaken du själv mår bra i det du har på dig så ska du ha det och skita i vad de andra tycker. Det finns inget som heter fula stilar, det finns bara ovanliga stilar och olika smaker!  Var crazy, rolig och konstig om du vill det. Skit i blickarna du får vafan, man lever bara en gång och det är nu! Vem har sagt att det inte är normalt? Normalt finns inte! Ha kul istället och lev Tumblr_mii6glgt5v1s0uckko1_500_large
TumblrFacebook
(1) Facebookdifferent and proud
312338_500445170007284_2132392837_n_large
TumblrI'm Not Dead and I'm Not for Sale
Quotes and Sayings - Funny Quotes about Lifegirl
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0