people like us

2014-08-24
16:47:21
 
Såg en film idag jag varit lite tveksam till att sett tidigare. Filmen är baserad på en/flera verkliga händelser och ska jag vara ärlig så älskar jag den! Det är precis en film i min smak och det var inte alls så jättemycket kärlek i den (mellan ett kärlekspar) utan det var en fin film om familjekärlek. 
 

Handling: Sam jobbar hårt i sitt hem hemma i New York, man skulle kunna säga att affärerna inte går så väldigt bra men sämre blir det ju när han plötsligt kommer hem och hans flickvän berättar att hans far är död. Mot sin vilja åker han hem till LA där han kommer att få reda på att han har en halvsyster. Han börjar att följa efter henne innan han sedan inleder en vänskap med henne och hennes son, men hur ska han sedan kunna berätta för henne att dom är syskon när hon tydligt redan hatar hennes pappa som lämnat henne som liten och även hennes bror som hon inte ens vet namnet på..?
 
Kommentar: Filmen var så otroligt jävla bra, enligt mig. Jag rekommenterar den starkt och frågorna man ställt sig genom hela filmen kommer fram på slutet som också fick mig att gråta. Varför pappan betett sig som han gjort när han var vid livet och varför han undvikt båda sina barn får man också reda på. Allt är så fint och jag tycker verkligen alla ska kolla på denna! Vad som dock störde mig var att han inte berättade från början att han var hennes bror, men man kan ju på ett sätt förstå honom också. Men det gjorde mig lite irriterad varför han valde att göra som han gjorde faktiskt!
 
Betyg: 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0