Christmas eve

2014-12-24
11:44:54

Idag när jag vaknade vankades det av frukost nere, jag gick ner till pappa med familjen o åt gröt med skinkmacka och sedan var det bara att bege sig upp för att fixa mig inför det fortsatta julfirandet hos mormor senare idag.

Idag är en dag jag alltid mår så otroligt cpbra, jag är lycklig över att ha en familj som mår bra och att jag får fira julen med massor av paket och god mat. Men alla har det inte på detta lyckliga vis som jag, jag vet det. Jag vill verkligen inte tänka på annat än att vara lycklig under denna dag, men att veta att barn i andra länder kämpar för sin överlevnad och knappt har kläder på kroppen medans jag själv sitter med ett stort leende på läpparna runt bordet där det präglas av massvis av mat, det får mig att känna mig oviktig. Vad har jag gjort för att förtjäna all lycka? Det hade lika gärna kunnat varit jag som satt på marken och jobbade på någon slavhandel nu. Livet är bra orättvist. Idag blir vi besviken om vi inte får den nyaste telefonen eller den summa pengar vi vill ha, när barn på andra sidan jordklotet svälter ihjäl o skulle göra allt för att få den där brödbiten vi andra slänger i soptunnan för vi är mätta.
Egentligen kan jag inte göra något åt saken, men jag vill ändå skänka en tanke till de barn o människor som inte får uppleva julen på det viset jag får. Jag är uppriktigt tacksam över vad jag har och tänker jag efter så har jag allt vad jag behöver. ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0