dear diary

2014-03-29
11:37:24
Haha vilken gammal bild jag fann! Jag ser ju riktigt mysig ut på det här fotot! Gosh vilket fint hår jag hade där!
 

Det var över en månad sedan jag skrev sist och jag erkänner - jag skäms! Jag har många gånger tänkt att jag ska skriva lite om min dag men antingen så har jag inte orkat eller så har jag helt enkelt valt att gjort något viktigare. Idag är det lördag, även Earth Hour dagen eller vad man säger. Det är sista lördagen i mars och det är skrämmande hur fort tiden går egentligen. Det kändes alldeles precis som att det var sommar, som att den här vinern aldrig funnits. Och snart så kommer sommaren hit igen. Jag tänkte på det när jag åt frukost idag, det är den 29de mars idag och solen lyste på himlen samtidigt som temrametern visade 18 plusgrader. Vad är det egentligen som händer? I mars ska det inte vara sånt här väder, hur mycket jag än uppskattar det så känns det inte bra, som att all snö vi missat under denna så kallade vinter kommer att falla tillbaka igen, fast senare i år. Hur som helst hoppas jag verkligen inte det alls, men man vet ju aldrig.
 
I alla fall så kan jag även berätta att för några veckor sedan så började jag gymma, jag vet, det känns helt konstigt, liksom lilla jag (som aldrig brytt sig tidigare) har börjat gymma?! men det är sant, jag vet egentligen inte varför jag gör det, jag antar att det är kul och det är dessutom bra för mig, jag ligger inte hemma och gör ingenting längre utan jag kör fem dagar i veckan och har därför fullt upp i vardagen för tillfället, och jag trivs med det. När jag inte gymmar så pluggar jag eller ser på min favvoserie One Tree Hill, tidigare kunde jag faktiskt inte säga så mycket om den men eftersom jag tittat dag ut och dag in dagligen tidigare så är jag just nu redan på slutet av säsong 7 och det blir nästan bara bättre och bättre, jag bara älskar den underbara serien! 
 
Så, jag har fått skrivit av mig lite allmänt och det kanske var det jag behövde. Jag älskar att skriva och jag känner att ibland behöver jag komma ur mitt novellskrivande ett tag för att bara skriva om mig och mitt liv som jag så enkelt kan göra här på bloggen. Nu ska jag gå på toa och göra lite nytta. Vi har studiedag på måndag men vi har mycket prov som väntar innan påsklovet som kommer! Vi hörs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0