3 favoritfilmer

2014-09-11
20:28:37
Min låtsasfru (Just go with it) 
 
Handling: Danny är en framgångsrik plastikkirurg som använder en vigselring som raggningsknep för att få tjejer på kroken. När han en dag träffar sin drömkvinna går det fel och han trasslar då in sig i en mängd lögner för att få behålla intresset från henne. Detta leder till att han tvingar sin läkarassistent, den vackra och lojala Katherine, att ställa upp och spela frun som Danny ligger i skilsmässa med...
 
Min åsikt: Detta är en film jag har sett två gånger och jag skulle kunna se den igen, den är riktigt fin och rolig också för den delen. Det är ganska självklart vad som ska hända men eftersom jag älskar klyshiga slut som slutar lyckligt så är detta verkligen en film för mig!
 Familjetrippen (We're the Millers)
 
Handling: En dealer skapar en låtsasfamilj som täckmantel för sin plan att flytta en gigantisk last av marijuana över gränsen från Mexiko till USA.
 
Min åsikt: DETTA är fan en film jag älskar, älskar och ÄLSKAR lite till! Roligaste filmen någonsin, på riktigt jag skrattar så jag tjuter exakt VARJE GÅNG och då överdriver jag inte om jag säger att jag sett den kanske sju gånger på bara detta året. Så jäklar rolig och man har humorn på rätt ställe och jag tycker att alla borde se den, så jävla grym! 
Divergent 
 
Handling: I en avlägsen och dystopisk framtid är samhället indelat i fem falanger där var och en representerar olika förmågor. Som tonåring är man tvungen att bestämma sig för om man vill stanna i sin falang eller byta till en annan. Vad man än väljer, så väljer man för resten av sitt liv. En tonårstjej som just ställs inför detta valet är Beatrice Prior. Hon bär på hemligheten att hon är en avvikande, vilket innebär att hon inte passar in i någon enskild falang. Om någon visste skulle det innebära en säker död, men samtidigt inser hon att hon kan förändra världen hon lever i och rädda de människor hon älskar.
 
Min åsikt: Detta är en film som liknar The Hungergames filmerna väldigt mycket, ändå är den sin egen och jag gillar den verkligen. Jag har sett den två gånger, första gången med Gabbi och andra själv. Den är superbra, spännande och är precis som en äventyrsfilm ska vara. Helt klart en sevärd film tycker jag!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0