10 dagar senare

2015-01-12
18:46:00
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska börja eftersom det är ganska mycket som hänt på dessa tio dagar, saker jag inte vill ta upp i bloggen då de är personliga, men jag kan väl erkänna att det är en stor anledning till att jag inte uppdaterat här på ett tag. Dessutom kom livet emellan och lusten fanns liksom aldrig.
 
Idag började skolan. Med ett försök hela helgen på att ändra om dygnet så har det ju gått sådär, jag somnar sent men vaknar relativt tidigt ändå men är trots det inte trött på kvällarna igen. Så sammanlagt på dessa dygn så har jag garanterat inte kommit upp till antal timmarna en ungdom egentligen ska sova. 
Trots den otroligt grymma skolpressen jag har på mig själv så var det skönt att komma tillbaka till vardagen, umgänget och miljöerna. Inte tala om gymmet, oj vilken motivation jag har till att köra igång igen - dock ganska otränad märktes idag. 
 
Det är verkligen så mycket jag vill dela med mig av, men vet inte riktigt hur jag ska få mina tankar i ord på rätt sätt, så jag låter det förbli i mina tankar. Vad som just nu lyfter mig från verkligheten ett tag är One Tree Hill, jag har börjat kollat om den fantastiska serien och jag är lika besatt och känslosam fortfarande. Den serien ligger mig verkligen varmt om hjärtat! 
 
Just nu är det mycket som jag vill göra. Göra en TMI-tag, börja skriva en novell igen, satsa hårdare i skolan och även förbättra denna bloggen. Men vart finns orken? Inspirationen? tiden finns för tillfället, men det är frågan om den rätta viljan. Jag skulle kunna göra allt bara jag velade. 
Vi har fått årets första läxa i Tyska, matte och känner jag Anna rätt så får vi läxa i Engelska imorgon på lektionen också - alltså, just nu finns tiden. Imorgon ändras det då studierna börjar på riktigt igen. Jag valde att ta denna måndag till att slappa för att imorgon ta tag i det som är viktigt. 
Dessutom är det sista terminen i grundskolan nu, kämpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0