Patrik 1,5

2012-09-19
22:19:00
Patrik 1,5  Svensk dramakomedi från 2008. Väldigt sevärd film , egentligen. Filmen kanske kan få en att tänka till ibland. Att alla som verkar så "coola" inte alls är det och är väldigt svaga egentligen.  
 
Handling - Filmen handlar om det homosexuella paret Göran och Sven som vill adoptera ett barn. De ansöker om ett barn och får till sin stora glädje snart ett svar som säger att de får adoptera Patrik 1,5 år. Men istället dyker 15-åringen Patrik upp, och det visar sig att det blivit fel i pappersarbetet. Inte blir det bättre av att Patrik dessutom visar sig vara en småkriminell homofob.  
 
Vad tyckte jag? - Jag tyckte filmen var bra, jag rekommenderar den faktiskt. Det är mycket känslor i filmen och de gillar jag ju, haha ;) det är inte värsta höjdarfilmen, men den är bra tycker jag. Jag tycker absolut ni ska se den om ni aldrig sett den förr! 
 
Betyg - 6-7/10!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0