7 december

2013-12-07
12:48:37
Ja, det var ju ett tag sen nu. En månad och en vecka för att vara exakt. 
Jag lovar mig själv att jag ska börja blogga, inte för er skull utan för min egen. Jag ser det som en hobby och att jag tycker det är kul, men om man hela tiden känner sig tvingad till någonting blir det ju inte roligt längre, snarare jobbigt bara. Jag ska försöka bli bättre, men jag lovar ingenting. För tillfället skriver jag bara när jag känner för det, ungeför en gång i månaden som ni kanske märker, men det måste jag verkligen ändra på. 
Det är fel att bara skylla på skolan över att jag inte bloggar, skolan tar mycket tid för mig då jag inte är den sortens person som inte behöver plugga något alls för att få höga betyg, jag har lovat mig själv att sköta skolan så gott jag kan och med det så tillhör ju även att plugga. 
 
Det har ju faktiskt hänt en hel del sen sist jag skrev. Midnight Memories, One Directions nya skiva kom ut i slutet på november och med det sagt så kan jag ju inte låta bli att fangirla lite. Albumet är fantastiskt och killarna också, de har gjort detta album under tiden det turnerat över hela världen + att dom varit med och skrivit det flesta låtarna själv, jag kan inte vara annat än en stolt Directioner. 
Sedan är det ju faktiskt December nu, vilket menas Julafton, Julkalendern, Advent och snö. Allt det där i en månad, det är galet vad jag älskar denna tiden på året. (När jag får vara inomhus), det är så himla mysigt att bara kunna sätta på sig One Piecen, värma en kopp varm oboy och lägga sig under filten framför en film, huur skönt? 
Jag ser fram emot Julafton så mycket, jag tror att det var under mellandagarna någon gång som jag ska åka till min moster, hennes kille och mina två kusiner till Luleå/Piteå å fira nyår där, kan inte tagga mer då jag saknar dom alla till tusen!!
 
 
Som sagt, de sista veckorna är det rätt så körigt i skolan. På måndag har vi Tyskaprov samt fortsätta med provet om Franska Revolutionen med SOn. 
På tisdag har vi det viktiga Fysikprovet och på onsdag är det Nobelfest för oss åttor. På torsdag ska vi stå på marknaden med klassen och ha fiskedam, lotter och sånt. Så nästa vecka blir verkligen ganska så mycket att göra så att säga. Sedan veckan efter blir det troligen matteprov också, om det nu inte blir uppskjutet tills efter jullovet. 
Annars har vi haft Svenska och Engelskaprov de senaste veckorna jag ej har bloggat, så nu vet ni det också ;) 
 
Nu ska jag bara njuta av min youghurt med hallon och banan i.. Pfft, nej såklart jag inte ska eftersom jag spännde tandställningen igår så kan knappt öppna käften utan att det gör ont. Det är ett helvete att ha en stålställning i munnen men det ger ju resultat i varje fall, så det är bara att bita ihop och vänta tills dagen kommer då jag får ta bort skiten. 
Det blir i alla fall plugga till tyska och fysiken som står på schemat inför dagens planer. Ha det så bra så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0