vad tycker jag om mobbing?

2013-02-09
23:02:07
bullying | TumblrSun ♪Life's a struggle, accept it!
Hannia :3BULLYINGFacebook
 
Fick en fråga (självklart anonym) personen frågade iallafall vad jag tyckte om mobbning så jag tänkte att jag kanske skulle svara på den frågan i ett inlägg.
 

Självklart så är jag emot mobbning , jag tycker det är så tråkigt att sådant finns. Men kan även passa på att säga det att jag absolut inte är perfekt jag heller. Jag tycker inte om alla människor och jag har gjort många misstag som jag ångrar jag också. Men så beror det ju på hur personen i fråga är mot mig också. Kommer man med massa skitsnack så är det självklart att personen inte kan förvänta sig att jag ska vara en ängel tillbaka. Försöker dock att inte klanka ner en person på det sättet och försöker visa att jag är starkare och mognare än personen som håller på som den gör. 
 
Jag har många jag ogillar och kanske tillomed hatar och så är det. Man kan inte älska alla, men man har aldrig rätten att klanka ner någon, alla är lika mycket värda. Och mobbning för mig är inte "bara" att slå eller sparka. Mobbning för mig är också ord & miner, som tillexempel "fyfan vad äcklig du är" eller "gå och dö", nånting sånt. 
 
Hur skulle det vara om du själv skulle bli utsatt för mobbning? Om du själv blev ensam på rasterna och blev kallad "äcklig" "ful" "fet" och så vidare.  Skulle knappast tro att du skulle må bra utav det. Tänker på människorna som blir dagligen utsatt för mobbning på ett eller annat sätt och hur synd det är om dom, som faktiskt inte gjort ett skit men ändå bara får skit för det som gör. 
 
nej usch, mobbning är för losers och har du inget snällt att säga så är det lika bra att hålla det för sig själv. Tänka får man alltid, men säg det inte högt så personen i fråga skulle höra. Ord och blickar kan göra mycket. 
 
Men sen så som sagt, det beror helt och hållet på hur du beteer dig mot folk också, Behandla andra som du själv vill bli behandlad.   För vissa människor borde verkligen få en smäll rakt i ansiktet alltså. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0