hem till kalla Sverige

2013-07-21
15:16:48
 
Då är man hemma efter en veckas ledighet i värmen. 30+ har temperaturen legat på under veckans gång och under den mesta tiden har jag legat i skuggan. Att vara i solen är något jag bara inte klarar av för länge, och speciellt int ei den där värmen, därför så låg jag placerad på en solstol i skuggan och bara njöt. Vi hade även All Inklusive, vilket gjorde att jag åt konstant hela tiden, och gott var det också. Hotellet var riktigt stort och inte tala om fräscht, nya lakan näst intill varje dag och det är ju inte så ofta man bor på ett femstjärnigt hotell precis. Det var riktigt chill faktiskt. Träffade även några nya "vänner" där inne på stan. Jag märkte direkt när jag gick utanför den första affären att dagen skulle bli jobbig, men aldrig hade jag trott att turkarna skulle vara så på. De slet, drog och gjrode allt för att få en att gå in i ens affär. "My friend" var också ett uttryck som de sa konstant hela tiden. Dock var det kul att se hur de gick till när man prutar, fick även se mindre roliga saker inne i stan. De vildhundarna som sprang på gatan var väldigt jobbigt att se, de såg magra ut och så övergivna. Sedan de stackars små barnen som knappt har något hem eller de stackars människorna som tigger på gatan. Nej usch!
 
Man kan väl sammanfatta min vecka väldigt fort. Jag har chillat vid poolen varje dag, tagit massor med cola i baren, ätit massvis med glass och sedan mat. Jag är väldigt nöjd med min resa faktiskt. Sedan fanns det ju även en aktivitetsvärd, eller flera styckna såklart, men en som jag fastna riktigt mycket för. Jag trodde aldrig jag skulle erkänna det men denna turk var faktiskt riktigt het. Han var så charmig och han påminde mig om Harry Styles i 1D så fort han log, vilket var hela tiden. Och inte tala om hans doft, han lukta så himla gott och jag kunde heller inte låta bli att vara smygbög på honom. Jag tog alltså väldigt många kort på snyggingen min, som alltid ville ha med mig och pappa på massa bollsporter, vilket jag aldrig med vilja skulle gå med på, inte ens för hans skull. 
 
Hela min kamerarulle är full med massvis med bilder på denna snygging, dock tog jag med de bästa där bilderna inte var allt för suddiga. (Ja, det är min pappa han snackar med på tre av bilderna.), det var även precis då som pappa vände sig om och bad mig få ta en bild med honom. Jag hade alltså pratat om honom i några timmar tidigare så pappa tyckte väl han lära göra något åt det, haha och ja, jag fick ju några bilder med honom iallafall. 
Hur snygg är han inte i den där blåa tröjan och sina Ray Ban till de? åh! Självklart skulle pappa skämma ut mig lite till dagen efter genom att säga. "My daugher wondered what's your name?", NÄR JAG SATT BREDVID HONOM.

Jaja, ska väl inte klaga precis för nu vet jag ju både vad han heter och har några bilder med honom. Filmade även några gånger när de gjorde denhär all-dansen. De satte på en låt som de sedan hade en dans till som jag aldrig riktigt fatta, vi hade sett på hur alla hade gjort i en veckas tid med igår (sista kvällen) så skulle pappa och jag också ge oss in på dedär momentet, men nja. Det gick väl sådär. 
 
Nu har jag skrivit mycket känner jag men behövde skriva av mig lite, hehe. Hoppas ni haft en bra vecka! just nu ligger jag i min nybäddade säng och är nyduschad. Även så har min frida kommit så måste kika igenom den lite snabbt. 
Klev även upp två inatt och somnade runt ett så fick en timmes sömn, samt några timmar på flyg och bilfärden hem. Så är ganska trött nu om jag säger så. Men ni får ha de så bra så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0