starten

2014-08-21
18:53:14
Snygga Elin och jag från någon friluftsdag för något år sen
 

Det är redan Torsdag och veckan är snart slut. Imorgon mina vänner, tar jag äntligen helg ;) På riktigt, de två första dagarna i skolan var rätt så chilliga, vi pratade mest och gjorde lite övningar ihop med klassen men också gick vi igenom allt vi skulle göra i 9an och bortsett från Nationella så blir det ju en hel del.
 
Det är sista året för mig nu innan jag börjar i gymnasiet och detta år vill jag verkligen göra mitt yttersta bästa. Jag ska kämpa för högre betyg och jag vill verkligen höja mig mer än vad jag gjorde sist. Jag tycker dock det är jobbigt att sätta upp mål till mig själv, jag vet att jag vill men jag är så himla rädd för att misslyckas. Tänk om jag inte uppnår betyget jag strävar efter, jag vet redan nu att jag isåfall kommer att bli besviken på mig själv och det är något jag helst inte vill. Men ännu sämre skulle det vara om jag sänkte mig i något ämne? det är nian vi snackar om nu, det är högre press på oss elever och även högre krav som ställs på oss. Det skrämmer mig lite faktiskt, hela grejen. Men då kommer vi till en annan sak, betygsystemet är något jag och väldigt många andra hatar just nu och behöver jag ens gå in på varför? Hur A A A E kan bli ett D i slutbetyg är helt sjukt egentligen. 
 
Vi får se, jag ska i alla fall satsa iår och göra mitt bästa, vilket jag vet kommer bli jobbigt och även svårt, jag kommer förmodligen bryta ihop som vanligt om ingenting går som jag vill men det är smällar man får ta. Det kämpigaste just nu är ju Matten, men den har alltid varit mitt svagaste ämne faktiskt. Engelskan går det bättre och bättre i, men jag ska aldrig ta ämnet för givet - jag ska kämpa på där också. 
 
Just nu ligger jag i sängen och har precis tittat på senaste avsnittet av PLL och även sett filmen Maleficent med Angelina Joline (!!) jag döööööööör hur jävla sjukt snygg hon är alltsååå, hon och Brad Pitt är ju så jävla snygga tsm också ! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0