tankar om gymnasiet

2014-08-28
19:30:07
hahaha dööör va ful ↑
 
När jag var liten hade jag alla möjliga drömmar. Jag skulle bli Frisör, Lärare, Kock, Stylist, Polis, Hollywoodfru (!! still want that though), programledare och listan bara fortsätter! Som liten hade jag stora drömmar och helst skulle jag hitta miljoner på gatan som jag kunde bli rik på. Haha, men tillslut så vaknade jag ju ur min lilla bubbla där jag nu befinner mig. Det är ett tag kvar till valet om gymnasium men precis som åttan och alla andra år så kommer nian gå precis lika fort och tillslut sitter jag där med en del av min framtid i mina händer.
 
Jag har grubblat länge på detta med gymnasium och jag ska inte ljuga, det skrämmer mig så otroligt mycket. Ny miljö, nya vänner och nya möjligheter till allt. Det låter väldigt spännande men samtidigt så är jag orolig för hur det kommer att drabba vänskapen mellan mig och mina nuvarande vänner. 
Jag tänkte länge på att jag skulle välja samhäll som mitt förstahandsval eftersom jag faktiskt har ett visst intresse för SO, men när jag sedan fick reda på att språkval ingick där så var det helt uteslutet. Dessutom är det högskoleförbredande och det orkar jag inte med! Jag var inne på Restaurang och Livvsmedelprogrammen & det är fortfarande något jag tänker på, men det finns så himla mycket andra linjer också, linjer jag aldrig tänkt på tidigare.
 
Handel och Administrationsprogrammet har funnits i mina tankar ett bra tag nu och helt ärligt är det absolut något jag skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden. Även Hotell och turismprogrammet med inriktningen på Hotell och Konferens, hur jävla nice skulle inte det vara? det skulle vara ännu coolare att ha turism och resor, men helt ärligt så tycker jag nog att den förstnämnda inriktningen låter mer lockande. Jag gillar att prata och att planera saker så egentligen skulle nog inte det vara några problem för mig. Jag giorde även en sånhär test på internet för att se vad jag skulle kunna välja och tror ni inte att jag fick just dessa två linjer då? så för tillfället så har jag absolut klart för mig vad jag vill göra, antingen Handels eller Hotell och konferens!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0