the carrie diaries

2014-11-20
17:43:02
This show is the best 💕!
 
Serien jag imorse började se heter The Carrie Diaries, jag har än så länge bara sett ett avsnitt och jag är riktigt glad att jag valde denna serie eftersom jag redan är fast och bara vill se mer och mer! Tråkigt nog finns det bara två säsonger men samtidigt så är ju det skönt i och med att det inte är så mycket att kolla då. Carrie och Sebastian är ju bara så himla söta! För er som inte vet det så handlar denna serie om Carrie, tjejen från sex and the city-filmerna, i tonåren och man får följa hennes liv! (vad jag uppfattat det som iaf) 
~~~~~~~~~~~~~~
Återigen så är det alldeles för längesen jag skrev här senast. Jag skulle be om förlåtelse om jag hade menat det, men det känns lite onödigt att göra det då jag egentligen inte saknat att skriva här på bloggen alls, det har ju varit så mycket annat. För tillfället så är skolan lugn för denna vecka, inga prov har tillkommit och vad jag vet så är det lugnt nästa vecka också, då har vi bara ett prov och det är i Tyska. 
 
Jag har under tiden jag inte skrivit haft engelskaprov där jag fick C på, kemiprov där jag kirrade B, SOprovet om 2:a världskriget där jag fick ett A på och idag hade vi redovisningen i svenskan i min grupp om Robinson Crusoe där vi fortfarande väntar på betyget. 
Jag har även skrivit en liten uppgift om värmen i huset till tekniken, skrivit en bokrecension till klassikern jag läst hemma som jag behövde för att uppnå högre de högre betyden i svenskan och även skrivit om Robinson Crusoe som uppsats till engelskan. 
 
Vad gränsen till mycket i skolan går vet jag inte, men om jag klagat på plugget de tidigare åren så är det egentligen ingenting med nu. Det händer saker exakt hela tiden och det händer ofta att jag stannar upp och inser hur mycket jag egentligen presterat under denna terminen. Jag är nöjd över min insats men samtidigt väldigt orolig att inte vara bra nog. 
Det är svårt dedär att veta ungefär hur mycket man ska kämpa i skolan, just nu så känns det som att jag gått all in, verkligen. Men trots det så är det inte bra nog ibland, och det kan göra en så himla besviken. Dessutom vet jag inte hur länge till jag kommer hålla ut, även om höstterminen snart är över så är det ändå en hel vårtermin kvar därav alla nationella proven. *andas*
 
Vad händer nu? just nu ska jag bara ta igen mig efter dagens gympass samt idrotten tätt intill varandra där jag livräddade dockan och klarade testet man har i nian! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0