Micke & Veronica

2015-01-02
00:53:46
 
Idag kan jag ju ha sett en av de roligaste svenska filmerna någonsin! Jag kan ej minnas någon rulle förutom familjetrippen som jag garvat så mycket till. David Hellenius är ju inte bara en levande legend, han är ju seriöst snygg också! Jag blev ju lite kär i han i denna film. Om jag säger såhär: denna film var roligare än både Sommaren med Göran och En gång i Phuket där även Hellenius medverkar i, och alla som känner mig vet att båda dom filmerna ligger mig varmt om hjärtat, då kan ni ju förstå hur mycket jag älskade denhär!
 
Dessutom var den ju så realistisk samtidigt som den var rolig. Jag kan faktiskt se mig framför mig saker och ting i filmen och jag älskar alla skådespelarna, de alla var verkligen grymma och David var ju lika bra som vanligt!
 
Handling: Micke och Veronica är i samma ålder och träffas först då Micke som är snickare ska fixa Veronicas kök och redan där klickar det till mellan dom, men sedan följer V med sin kollega när hon ska träffa en kille hon träffat på nätet, när det sedan visar sig vara Micke som är internetvännen så träffas dom igen av en slump och är börjar romansen mellan dom. Nykära som dom är bildar de snabbt ett förhållande som de dock snabbt märker inte är så enkelt eftersom deras barn på 12 år hatar varandra och mer kaos blir det bara när den nya familjen ska åka ut till den lilla fina skärgården där Veronica växt upp..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0