Hjärtat i tusen bitar

2015-03-25
19:38:43


Jag vet inte vart jag ska börja. Jag är helt mållös. Tom på tårar och mitt hjärta är krossat. 
Just nu känner jag att jag vill skriva av mig, på riktigt. 

Mitt liv har sedan en lång tid tillbaka kretsat kring en sak, One Direction. Det fanns en tid i livet då jag har mått så otroligt dåligt av olika skäl, jag ville då bara vara instängd på mitt rum och jag kunde knappt se något positivt med livet alls. Men en dag såg jag en video på youtube, självklart var det då 1D. Jag hade hört talas om de förr men tyckte då inte alls om dem, speciellt inte Louis och Harry. Men där och då, i min säng med hörlurarna i öronen och satte igång deras låtar på Spotify, från den dagen blev jag fast - helt fangirl. 
Tiden gick, jag fick vännerna att lyssna allt mer på dom och min kärlek och hysteri fortsatte, dessa killar var mitt allt. Jag kommer ihåg hur mycket jag har hatat på alla "fans" som hatat på Zayn genom åren. Zayn har alltid varit den minst uppskattade i bandet, trots sin otroliga röst och underbara utseende. På ett sätt kan jag förstå hans avhopp, men ändå inte. Självklart går hälsan och hans egen vilja först, men hur kunde han göra såhär mot sina miljontals fans? Jag förstår inte. Jag hatar han samtidigt som jag älskar han så innerligt. På samma gång hatar jag mig själv, hur kan jag vara så beroende av ett band, hur kan ett band ge mig den lyckan jag har om dagarna? Det kommer bli svårt att smälta detta, Zayns plötsliga avhopp alltså. Bandet är och kommer alltid, alltid betyda mycket för mig. Oavsett om de splittras eller ej, jag tycker bara det är så fruktansvärt tragiskt att det som hände lära hända. 

Det känns som att jag går igenom ett jobbigt breakup, men att samtidigt inte riktigt veta hur det känns eftersom jag aldrig gjort det. Men om du läser detta, har genomgått något som någon gång verkligen gjort att ditt hjärta gjort så fruktansvärt ont? Ja då förstår ni min känsla. För det är precis den smärtan jag känner, det kanske låter hur töntigt somhelst men ingenting har jag älskat så mycket som One Direction, inga låtar i världen är bättre än deras och vad dom och låtarna gjort för mig kan ord inte beskriva. 
Jag är helt tom inombords och jag kan fortfarande inte förstå hur detta kunde hända, nu och så plötsligt. 
Mina killar, jag älskar dom så himla mycket och är så jävla stolt över vad de presterat under dessa fem åren. Allt jobb de lagt ner på sin karriär och fans, jag finner inga ord för hur bra dom varit. 
Men, allting har ett slut. Detta var nog slutet. 
One direction är inte One Direction om någon hoppar av, men för mig så kommer alltid Zayn vara en de jag fann min styrka i, precis som resten av de fyra medlemmarna som är kvar. 
De kommer alltid vara en del av mig, det var dom som gav mig lycka och mitt liv en vändning, de gjorde mitt liv till de positiva genom att bara existera. Jag är dem evigt tacksam och jag kommer alltid att stötta dom, hjälpa dem om de behövs. Precis som de gjort för mig.

❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0